36 principes over leren die we van gaming kunnen leren

E-learning, onderwijs en opleiden kunnen het nodige leren van de wereld van games. Dat illustreert The 36 Learning Principles: een beknopt overzicht met gameprincipes, die relevant zijn voor leren.
Bijvoorbeeld het belang van intrinsieke beloningen, vanaf de start van een leerproces waarbij rekening wordt gehoud met het niveau van de lerende, diens inspanningen, prestaties en toenemend ‘meesterschap’ . Of dat leren een permanente cyclus is van uitproberen, reflecteren en het ontwikkelen van hypotheses die weer uitgeprobeerd worden.

Ik zal de principes verder niet vertalen. Ze spreken voor zich. Je realiseert je hierdoor wel dat je meer kunt leren van games, dan je op het eerste oog denkt.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant on technology enhanced learning. He provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 13 years he blogs about ICT and learning. June 2013 he published a book about elearning trends and developments (in Dutch). Recently he was co-author of a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Tags: , , ,
Top

%d bloggers liken dit: