Creativiteit bevorderen met de iPad en iPhone (#in)

Volgens Ryan Kim kunnen mobiele apparaten als de iPhone en iPad creativiteit bevorderen. Kim geeft bijvoorbeeld het voorbeeld waarbij een video geproduceerd is met behulp van de iPhone 4 (film) en de iPad (muziek). De iPad wordt onder meer getypeerd als een hybride apparaat tussen computer en een instrument. Kim schrijft onder andere dat deze mobiele apparaten nog niet vergelijken kunnen worden met traditionele computers. Echter:


But as the devices boost their processing speed, they can handle a lot of tasks that were unthinkable before. And in some cases, with their touch interfaces and easy wireless connections, devices like the iPhone and iPad have the potential to generate more creativity and sharing than traditional PCs.


De auteur laat ook zien dat via bijvoorbeeld de iPad gebruikers over relatief goedkope applicaties kunnen beschikken om op een creatieve manier content te ontwikkelen. Dankzij het business model van de App Store (goedkoop aanbieden en gebruik maken van de massa) komen ook toepassingen beschikbaar waar enkele jaren geleden diep voor in de buidel getast moest worden.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant on technology enhanced learning. He provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 13 years he blogs about ICT and learning. June 2013 he published a book about elearning trends and developments (in Dutch). Recently he was co-author of a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Tags: , ,
Top

%d bloggers liken dit: