Meer creativiteit en spel in het werk (#in)

Geef docenten een Flip Camera, discussieer over mogelijkheden en kijk wat er gebeurt. Dat is in essentie het doel van de pilot Podstars van Martin Weller. In The Podstars lessons blikt Weller terug op deze pilot.

Volgens Weller waardeerden de vrijwillig deelnemende docenten het open karakter van het project (hun autonomie was groot). Zij hadden wisselende ervaringen met een wiki als ondersteuningstool en weinig vertrouwen in een 'buddy'-project.

Enkele andere opvallende conclusies zijn:

  • Docenten hadden het gevoel dat zij gelegitimeerd konden spelen. Dit motiveerde sterk (er mogen dus meer 'spelelementen' in het werk worden ingebouwd).
  • Deelnemers veranderden van consument in producent.
  • Deelnemers vonden de gebruikte technologieën eenvoudig te gebruiken.
  • Het is belangrijk dat deelnemers video's in een context kunnen plaatsen .
  • Being creative is fun – who knew?

Volgens mij voldoet dit project aan kenmerken van een intrinsiek motiverende leer/werkomgeving.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant on technology enhanced learning. He provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 13 years he blogs about ICT and learning. June 2013 he published a book about elearning trends and developments (in Dutch). Recently he was co-author of a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Tags: , , , ,
Top

%d bloggers liken dit: