E-learning implementeren (gastcollege)

Vanavond heb ik in het kader van de Avans Plus Postbachelor opleiding e-Learning een gastcollege verzorgd over de implementatie van technology enhanced learning.

Ik had de studenten vooraf informatie gegeven over het model met de zes clusters van factoren, die van grote invloed zijn op het succes van de  implementatie van technology enhanced learning. De voorbereidende opdracht luidde:

  • Noteer de vragen die je bij dit implementatiemodel hebt, en neem deze mee naar de bijeenkomst.
  • Mis je nog bepaalde factoren? is het model volledig?
  • Bedenk voor drie factoren andere voorbeelden, dan de voorbeelden in dit document.
 Put daarbij uit zo veel mogelijk uit eigen ervaringen.

Het gastcollege startte met een korte inleiding op en samenvatting van het model. We zijn daarbij ook ingegaan op vragen van deelnemers over het model. Ik gebruik het model vaak als kader voor een implementatieplan/plan van aanpak, maar ook om terug te blikken op implementatieprocessen. Aan de hand van de casus over het mislukte ‘iPad-project’ hebben we het model gebruikt als evaluatie-instrument.

Daarna hebben we verschillende factoren aan de hand van ervaringen met implementaties besproken.

Hieronder vind je mijn slides en de video over het model.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Posted in Organisatorische aspecten e-learning
Tags: , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

* Checkbox GDPR is verplicht

*

Ik ga akkoord

Volg

Subscribe via RSS
juni 2018
M D W D V Z Z
« mei    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Archief

Categorieën

%d bloggers liken dit: