E-learning implementeren: wat gaat goed, wat gaat mis (gastcollege)

Vanavond heb ik in het kader van de Avans Plus Postbachelor opleiding e-Learning weer een gastcollege verzorgd over de implementatie van technology enhanced learning. Aan de hand van een implementatiemodel hebben we naar een casus en andere ervaringen gekeken.

Ik heb de studenten vooraf gevraagd:

Het gastcollege startte met een korte inleiding op van het model. Vervolgens heb ik via Mentimeter enkele vragen gesteld over het model. We zijn daarbij ook ingegaan op vragen van deelnemers over het model.

Ik gebruik het model vaak als kader voor een implementatieplan/plan van aanpak, als kader bij de implementatie zelf, maar ook om terug te blikken op implementatieprocessen.

Aan de hand van de casus over het mislukte ‘iPad-project’ hebben we het model daarom gebruikt als evaluatie-instrument.

Daarna hebben we verschillende factoren aan de hand van ervaringen met implementaties besproken. Niet alle, want er waren veel vragen en gesprekken over ervaringen.

Hieronder vind je mijn slides en de video over het model.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Tags: ,
2 reacties op “E-learning implementeren: wat gaat goed, wat gaat mis (gastcollege)
  1. Foekje schreef:

    Dag,
    Hoe kijk je in dit verband aan tegen het Model for Managing Complex change van Knoster? https://practices.learningaccelerator.org/strategies/tool-knoster-model-for-managing-complex-change
    Gr. Foekje

    • Wilfred Rubens schreef:

      Dit model dient natuurlijk een ander doel. De onderdelen zijn onderdelen van mijn clusters. Vision en resources horen dan bij leiderschap en strategie, skills en incentives bij mensen en cultuur, en action plan bij processen en organisatie. Mijn drie andere clusters ontbreken.

Abonneer via email

Volg

Subscribe via RSS
juli 2019
M D W D V Z Z
« jun    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Archief

Categorieën

Top

%d bloggers liken dit: