E-learning implementeren: wat gaat goed, wat gaat mis (gastcollege)

Vanavond heb ik in het kader van de Avans Plus Postbachelor opleiding e-Learning weer een gastcollege verzorgd over de implementatie van technology enhanced learning. Aan de hand van een implementatiemodel hebben we naar een casus en andere ervaringen gekeken.

Ik heb de studenten vooraf gevraagd:

Het gastcollege startte met een korte inleiding op van het model. Vervolgens heb ik via Mentimeter enkele vragen gesteld over het model. We zijn daarbij ook ingegaan op vragen van deelnemers over het model.

Ik gebruik het model vaak als kader voor een implementatieplan/plan van aanpak, als kader bij de implementatie zelf, maar ook om terug te blikken op implementatieprocessen.

Aan de hand van de casus over het mislukte ‘iPad-project’ hebben we het model daarom gebruikt als evaluatie-instrument.

Daarna hebben we verschillende factoren aan de hand van ervaringen met implementaties besproken. Niet alle, want er waren veel vragen en gesprekken over ervaringen.

Hieronder vind je mijn slides en de video over het model.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

2 reacties

  1. Dit model dient natuurlijk een ander doel. De onderdelen zijn onderdelen van mijn clusters. Vision en resources horen dan bij leiderschap en strategie, skills en incentives bij mensen en cultuur, en action plan bij processen en organisatie. Mijn drie andere clusters ontbreken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.