Gevoel van urgentie en de adoptie van ICT in het onderwijs (#in)

Schools need to change with times a little faster beschrijft beknopt de kloof tussen het gebruik van technologie door jongeren buiten en binnen school.

De auteur stelt dat (Canadese) scholen een hoge uitval kennen, terwijl hoger onderwijs juist een belangrijk middel is voor maatschappelijk succes. Zij ziet in het gebruik van ICT een mogelijkheid om onderwijs te verbeteren. Helaas adopteert het onderwijs technologie in een slakkentempo, terwijl leerlingen hier wel op grote schaal over beschikken (zoals mobiele telefoons met internet).

Volgens mij is één van de redenen van de (relatief) trage adoptie overigens dat 'het onderwijs' juist die relatie tussen beter onderwijs en technologie niet legt. Een gevoel van urgentie ontbreekt, terwijl dit binnen andere maatschappelijke sectoren veel meer vanzelfsprekend is.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *