Kunnen onderwijsinstellingen, opleidingsinstituten en L&D wat leren van de manier waarop LinkedIn het hoofdkwartier heeft ingericht voor hybride werken?

Ik kijk altijd graag naar andere sectoren vanuit het perspectief: wat kunnen onderwijsinstellingen, opleidingsinstituten en ‘L&D’ daarvan leren? Met deze bril heb ik gekeken naar de bijdrage How LinkedIn Redesigned Its HQ for Hybrid Work. Wat valt me daarbij op? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Moeten we ons zorgen maken over door AI gegenereerde essays, of juist niet?

Dankzij artificiële intelligentie (AI) kun je complete teksten automatisch door een applicatie laten schrijven. Zal dit leiden tot nieuwe vormen van fraude bij beoordelen, of biedt dit ook kansen voor onderwijs en opleiden? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Eet je mee tijdens de komende Online Educa (donderdag 24 november 2022)? #OEB22

Van 23 tot en met 25 november 2022 vindt in Berlijn weer de Online Educa plaats. Traditiegetrouw wil ik weer met een groepje afspreken om op donderdagavond 24 november na afloop van het Online Educa Debate wat te gaan eten. Belangstelling hiervoor? Lees dan verder. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kansen voor online hoger onderwijs vanuit het perspectief van marktonderzoek

We kijken dikwijls vanuit onderwijskundig en organisatorisch perspectief naar sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen van online leren voor het onderwijs. Brady Colby kijkt vanuit een heel ander perspectief naar de kansen van online hoger onderwijs. Als marktonderzoeker onderzoekt hij de vraagkant. Een aantal indicatoren leiden volgens hem daarbij

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Chatbot helpt lerenden bij het leren en reflecteren

Leticia Britos Cavagnaro van Stanford’s digitale school heeft een chatbot ontwikkeld -de d.bot- die gebruikt kan worden voor doceren en leren. In een interview vertelt zij over de aanleiding, de werking van de d.bot en over de verdere ontwikkeling ervan. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom we opgenomen hoorcolleges niet als instructievideo’s moeten gebruiken

Martin Compton laat in The curious case of long videos: how research evidence, institutional data and experience struggle to trump gut instincts feitelijk zien waarom je opnames van hoorcolleges niet zou moeten gebruiken als instructievideo’s. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Is de hypecycle voor onderwijs behoorlijk leeg?

Pedro De Bruyckere besteedde gisteren aandacht aan Gartner’s Hype Cycle for K-12 Education, 2022. Het viel Pedro op dat deze hypecycle behoorlijk ‘leeg’ is. Hij vroeg zich af of “de tijd van grote technologische vernieuwingen in het onderwijs” volgens Gartner “een beetje voorbij” is. In deze blogpost wil ik daarop

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder