Non-verbale elementen bij online chatten

Joan Gajadhar en John Green geven in het Educause-artikel The Importance of Nonverbal Elements in Online Chat aan hoe nonverbal gedrag (zoals het gebruik van emoticons) betekenis kunnen verlenen aan synchrone discussies. Given time and experience, some of the same richness of real-time, face-to-face communication can occur in a virtual,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Modellen voor de ondersteuning van professionele ontwikkeling binnen het MKB

Eén van de producten van een Europees project over e-learning in het MKB is een rapport, waarin we een aantal modellen beschreven voor de ondersteuning van professionele ontwikkeling in het midden- en kleinbedrijf. We hebben dit rapport in concept-vorm via een wiki gepubliceerd. Wil je zelf er wat zinvols aan

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Internetzoekgedrag leerlingen weinig effectief

Gelezen via RSS Onderwijs (zie ook het oorspronkelijke bericht op Mijn Kind Online): Basisscholieren maken gretig gebruik van zoekmachines op Internet, maar hun zoekgedrag laat te wensen over, aldus twee pedagogen die er onderzoek naar deden. Leerlingen tikken hun zoekvragen op Google in alsof het een magische antwoordmachine is. En

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Social Networks Research Report

Previously posted in Dutch (sorry for my Dutch readers).Wildbit builds business-critical web applications and interactive websites. Recently, they published the Social Networks Research Report. This report is the result of an in depth analysis on social networks for a web community project at Wildbit. The report aimed to discover how

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Blog mobile learning

Jari Laru onderhoudt een weblog over mobile learning. De blog bevat veel hyperlinks, onderverdeeld in drie categorieën: Hardware & Software Research Resources Deze categorieën kennen weer een nadere onderverdeling. De bronnen kunnen ook worden beoordeeld. (tip van Robert-Jan Simons) This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Didactische aspecten mobile learning

Op verzoek het Expertisecentrum voor Onderwijs en Opleiding van de Directie Onderwijs en Opleiding, Universitair Medisch Centrum Utrecht heb ik een literatuurstudie uitgevoerd naar de didactische aspecten van mobile learning. Als kader gebruik ik de zeven pijlers van digitale didactiek (oorspronkelijk van Robert-Jan Simons). In het rapport ga ik verder

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder