Het beoordelen van deelname aan asynchrone discussies

Docenten, die gebruik maken van discussiefora binnen elektronische leeromgevingen, vragen zich vaak af hoe ze deelname van studenten aan deze online discussies kunnen beoordelen. Vrijblijvende discussies verlopen vaak moeizaam (of studenten moeten al flink intrinsiek gemotiveerd zijn). Het paper "Assessing Discussion Forum Participation: In Search of Quality" gaat op dit

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Answers.com: nieuwe zoekmachine

GuruNet heeft onlangs een nieuwe zoekmachine gelanceerd, answers.com. Deze zoekmachine wil zich onderscheiden van Google: "The key difference between GuruNet’s Answers.com and a search engine like Google is that Answers.com offers an array of editorially produced reference materials, while search engines list Web pages their algorithms deem relevant to the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Online testen met mondelinge antwoorden

Een vreemde gewaarwording. Ik heb de Online Educa 2004 bezocht en woon in Nederland. En toch moet ik via een Canadese weblog er op gewezen worden dat QuestionMark tijdens de Online Educa bekend heeft gemaakt dat Questionmark™ Perception™ (een Internet applicatie waarmee online testen en beoordelingen kunnen worden afgenomen) geïntegreerd

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Structured Study-oplossing: gepersonaliseerde “blended learning” oplossing?

Thomson NETg, een bekende aanbieder van e-learning oplossingen, introduceert vandaag een nieuwe Structured Study-oplossing voor haar partners. IT-professionals moeten daarmee op een effectievere manier een IT-certificaat kunnen verwerven. Het nieuwe programma is er ook op gericht dat de partners van Thomson Netg meer rentabiliteit en concurrentievoordeel behalen. Partners en klanten

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-learning en het Midden- en Kleinbedrijf

Ik ben onder andere betrokken bij een project waarin gekeken wordt in welke mate ICT ingezet kan worden ten behoeve van de professionele ontwikkeling van medewerkers in het midden- en kleinbedrijf (MKB). De projectleider is Graham Attwell. Graham heeft nu een concept-handboek in zijn weblog geplaatst over e-learning in het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Werkt probleemgestuurd leren online beter dan F2F?

Ray Schroeder maakt melding van een paper waarin face-to-face probleemgestuurd leren vergeleken wordt met online probleemgestuurd leren: "While no differences were found in grades achieved or in self-reported attainment of course outcomes, collaborative learning was perceived more favourably by online learners than face-to-face learners and these online learners demonstrated a

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-learning efficiënt op grote schaal inzetten

Hoe kun je e-learning op een efficiënte manier inzetten binnen cursussen waar veel studenten aan deelnemen?Deze vraag probeert Martin Weller van het Institute of Educational Technology van de Britse Open Universiteit in dit paper te beantwoorden. Weller onderscheidt daarbij vijf modellen. De modellen gaan uit van verschillende didactische benaderingen. Weller

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder