E-learning helpt Israelische beperkingen te omzeilen

Wie zich wel eens verdiept heeft in de Palestijns-Israelische kwestie weet dat Israel de bewegingsvrijheid van de Palestijnse bevolking fors inperkt. Dankzij e-learning (o.a. video conferencing) konden verschillende Palestijnen desondanks promoveren aan een Egyptische universiteit, zo blijkt uit dit artikel. Een aantal zaken valt me op aan dit bericht. In

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gaming for Learning

Het Amerikaanse e-learning Consortium (een initiatief van Elliot Masie) heeft het paper "Gaming for Learning" van Kurt Squire (Universiteit van Wisconsin-Madison) uitgegeven. Educatieve games "provide situated experiences in which playersare immersed in complex, problem solving tasks. Good games teachplayers more than just facts; they provide ways of seeing andunderstanding problems

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

REFLECT: e-portfolio initiatief

Eschoolnews heeft deze week een artikel gepubliceerd waarin Helen Barret wordt geïnterviewd over het REFLECT, een e-portfolio initiatief: "REFLECT, which stands for "Researching Electronic portFolios: Learning, Engagement, and Collaboration through Technology," the massive endeavor is designed to examine the use of electronic portfolios in secondary education, as well as to

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een ELO gebruiken? Dat leren studenten toch vanzelf?

Ik ben betrokken bij een project waarin binnenkort studenten aan de slag gaan met een elektronische leeromgeving. De werkdruk van studenten is behoorlijk hoog. Daarom kreeg ik van een docent de vraag of het wel noodzakelijk was om studenten face-to-face wegwijs te maken in de -voor hen nieuwe- elektronische leeromgeving.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

The Knowledge Tree

Knowledge Tree is een Australisch online tijdschrift over flexibel leren in het middelbaar beroepsonderwijs, met als doelen: "provide a platform for sharing new ideas in flexible learning and leadership keep learning leaders and practitioners up to date promote the practice of flexible learning and leadership facilitate flexible learning leader networking

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Horizon Report 2005: trends en hun impact

Het Horizon Report 2005  "highlights six areas of emerging technology that the research suggests will become increasingly significant to higher education within three adoption horizons over the next one to five years." Het rapport, een uitgave van het New Media Consortium en het National Learning Infrastructure Initiative, beschrijft een aantal

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder