Sociale contacten

De gesprekken buiten het officiële programma om, zijn wellicht de belangrijkste (leer)activiteiten van een internationaal congres. “To know who” is inderdaad een zeer belangrijk type kennis. De gesprekken gaan over wisselende ervaringen met elektronische leeromgevingen, de complexe praktijk van samenwerkend “elektronisch leren”, de rol van uitgevers bij contentontwikkeling (in relatie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Enkele overwegingen bij draadloos Internet

Deze dagen maak ik voor het eerst echt gebruik van draadloos Internetten. Internetten vanuit hotellobby’s en hotelkamers, conferentie- en vergaderlocaties en vliegvelden. Echt any time, any place, any where. De aanleiding om deze dagen een laptop met een wireless LAN-card mee te nemen was dat ik enerzijds in staat zou

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Op weg naar de Online Educa 2004

Vanavond vertrek ik vanuit Tallinn naar Berlijn om daar de Online Educa te bezoeken. Donderdag aanstaande neem ik daar deel aan een paneldiscussie over e-learning in het midden- en kleinbedrijf. Ik heb daarvoor enkele slides gemaakt (Download 041125_wr_v1_introduction_ictsme3_online_educa.ppt). Grappig van dat soort internationale conferenties is, dat je er allerlei oude

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Nederlandse branchevereniging e-learning

Op 15 december a.s. wordt een een heuse Nederlandse branchevereniging op het gebied van e-learning opgericht: de NVKE, de Nederlandse Vereniging voor Kennisoverdracht en E-learning. De missie luidt van deze vereniging luidt:Een breed gebruik van Kennismanagement en e-learning in het bedrijfsleven en de samenleving zodat een economisch krachtiger maatschappij ontstaat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-learning Trends 2004

Het Amerikaanse Learning Circuits (een uitgave van de American Society for Training and Development) heeft vandaag een artikel gepubliceerd over trends in e-learning.Op het eerste oog constateert men een terugloop in de toepassing van e-learning. Een nadere analyse leert dat respondenten applicaties, die zich richten op de ondersteunende processen (zoals

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder