Veelbelovende sessies tijdens editie 2022 van de Online Educa #oeb22

Van 23-25 november vindt dit jaar voor de 28ste keer de Online Educa in Berlijn plaats. Dit is dé internationale, sectoroverstijgende conferentie over technologie-ondersteund leren, opleiden en onderwijs. Het programma krijgt steeds meer vorm. Wat zijn opvallende bijdragen?

  • OEB bannerNjeri Mwagiru uit Zuid-Afrika verzorgt een keynote. Zij doet onderzoek naar leiderschap, het presteren van organisaties, kennis, gender en diversiteit, inclusiviteit en transformatie. Mooi dat deze invalshoek expliciet tijdens de OEB aan bod komt.
  • Bart Rientjes is hoogleraar aan de Britse Open Universiteit. Hij geldt wereldwijd als één van de experts op het gebied van learning analytics. Ook hij verzorgt een keynote.
  • Het befaamde Online Education Debat gaat over de stelling dat het onderwijs naar de Metaverse verplaatst moet worden. Ik kan me al diverse argumenten voor en tegen bedenken. De stelling bevat gelukkig geen jaartal 😉
  • Maria Spies van HolonIQ verkent de gevolgen van technologische trends zoals AI en blockchain voor leren, opleiden en onderwijs.
  • Olivier Crouzet is oprichter van het innovatieve maar ook omstreden ’42’ dat via peer learning ICT’ers opleidt. Hij deelt zijn ervaringen.
  • Hoogleraar Saul Carliner stelt dat we met de gebruikelijke manieren van trainen en opleidingen niet meer tegemoet kunnen komen aan de urgente professionaliseringsbehoefte. Hoe kunnen we hier wel mee omgaan?
  • Meredith Wellard is Vice President Group Talent, Learning and HR Platforms van Deutsche Post DHL. Hoe gaat deze organisatie om met strategische HR en technologie?
  • De bekende Canadese blogger Stephen Downes verzorgt een pre-conference workshop over ethische vraagstukken met betrekking tot learning analytics en verwante technologieën.
  • Inge de Waard faciliteert, net als verleden jaar, weer een ‘learning battle’ over de favoriete manier van leren van de aanwezigen.

Meer informatie over het programma?

Wil je je aanmelden?

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *