Waarvoor kun je bij mij terecht als het gaat om (generatieve) AI?

Als het gaat om (generatieve) AI, kun je terecht bij tal van adviseurs voor advies of deskundigheidsbevordering. Ook bij mij. Maar niet voor alles. In deze bijdrage schets ik voor wat voor vragen je bij mij terecht kunt op dit terrein.

Wilfred RubensIk heb pedagogische wetenschappen (specialisatie: leren van volwassenen) en onderwijsmanagement gestudeerd, en houd me al heel lang bezig met leren en ontwikkelen, opleiden en onderwijs. Ik houd me daarnaast bezig met digitale technologie, inclusief (generatieve) AI (met name ChatGPT, Claude, DALL-E, Perplexity). Daarom kun je mij benaderen als projectleider, adviseur en spreker/trainer als het gaat om vragen zoals:

  • Wat is de kracht van (generatieve) AI voor leren en ontwikkelen, opleiden en onderwijs?
  • Hoe kun je (generatieve) AI gebruiken voor het mogelijk maken en versterken van didactische principes die bijdragen aan effectief leren?
  • Hoe kun je (generatieve) AI verbinden met digitale didactiek?
  • Hoe kunnen we ons onderwijs ‘ (generatieve) AI-bestendig’ maken?
  • Hoe kunnen we omgaan met (generatieve) AI in ons onderwijs?
  • Wat voor didactische werkvormen kunnen we mogelijk maken dankzij (generatieve) AI?
  • Hoe kun je (generatieve) AI gebruiken voor informeel leren?
  • Wat betekent (generatieve) AI voor het werk van mij als docent?
  • Wat betekent (generatieve) AI voor het werk van mij als leidinggevende?
  • Hoe kan ik als schoolleider aan de slag met (generatieve) AI? Wat zijn relevante thema’s?
  • Hoe kunnen we binnen onze onderwijsinstelling komen tot richtlijnen en afspraken met betrekking tot (generatieve) AI?
  • Hoe kunnen wij een AI Advisory Board in het leven roepen en gebruiken?
  • Wat betekent (generatieve) AI voor het werk van onze stafdiensten?
  • Wat betekent (generatieve) AI voor het werk van onze kenniswerkers?
  • Hoe kan ik als professional meer expertise ontwikkelen op het gebied van (generatieve) AI?
  • Wat zijn de voordelen, nadelen, kansen en risico’s van generatieve AI voor lerenden, docenten en andere medewerkers van onze onderwijsinstelling?
  • Wat zijn de belangrijkste nieuwe ontwikkelingen op het gebied van (generatieve) AI, die relevant zijn voor leren en ontwikkelen, opleiden en onderwijs?
  • Generatieve AI verbieden is ‘Don Quichot’-gedrag.
  • Waarvoor kan ik toepassingen als ChatGPT of Claude gebruiken?

Als je me hiervoor wilt benaderen, dan kun je dit contactformulier gebruiken. Mailen mag ook: wilfred[at]wilfredrubens.com.

Ik weet wel het een en ander van de werking van (generatieve) AI, maar ik ben geen AI-specialist. Ik weet ook het een en ander van ethische benaderingen en ethische aspecten, maar ik ben geen ethicus. Ook weet ik het een en ander over juridische aspecten, maar ben ik geen jurist. Verder doe ik te weinig met het maken van video en audio met behulp van generatieve AI of werk ik met andere applicaties dan ChatGPT, Claude, DALL-E en Perplexity.

Mijn bronnen over (generatieve) artificiële intelligentie

Deze pagina bevat al mijn bijdragen over (generatieve) artificiële intelligentie, zoals ChatGPT.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *