Digitale verhalen vertellen met de iPad (#in)

Ik ben enthousiast over digital storytelling als leeractiviteit. En ik ben enthousiast over de iPad, die je o.a. kunt gebruiken voor het samenstellen van digitale verhalen.

Via via (dankzij al die sociale media weet je bijna niet meer hoe precies) ben ik terecht gekomen op de Google-site Digital Storytelling with the iPad:

Digital Storytelling can transform your students' writing into a visual masterpiece that is filled with voice and emotion, while enhancing critical thinking skills.

Je vindt hier videotutorials waarin enkele apps voor digital storytelling worden toegelicht, en een overzicht van een flink aantal apps (alles in één, voor storyboarding, schrijven, afbeeldingen, audio). Opvallend: de apps zijn eigenlijk bedoeld voor de iPhone of iPod Touch.

Het onderdeel resources bevat verwijzingen naar een groot aantal artikelen over digital storytelling. Tenslotte kunnen gebruikers zelf nog bronnen of apps aanbevelen.

Een handig vertrekpunt als je zelf met lerenden aan de slag wil met digital storytelling via de iPad.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Tags: , ,
2 reacties op “Digitale verhalen vertellen met de iPad (#in)
  1. Marceldeleeuwe schreef:

    Ha Wilfred,
    Bedankt voor het delen! Er zijn ook nog wel een paar iPad apps die je voor digital storytelling kunt gebruiken.
    Natuurlijk iMovie (prima om foto’s en audio te combineren) maar ook Comic Life: http://plasq.com/products/comiclife/ipad waarmee je fotoverhalen kunt maken.
    Toontastic is ook nog wel een aardige: http://launchpadtoys.com/toontastic/
    Tenslotte kun je met iMotion HD nog mooie stopmotion filmpjes maken. Zie http://www.smashapp.com/iPhone_iMotion_HD
    Hartelijke groeten, Marcel

  2. Wilfred Rubens schreef:

    @Marceldeleeuwe: dank voor je aanvullingen!

Abonneer via email

Volg

Subscribe via RSS
mei 2019
M D W D V Z Z
« apr    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Archief

Categorieën

Top

%d bloggers liken dit: