Leren met plezier via games (#in)

Learning with fun and games gaat over het gebruik van games voor leerdoeleinden. Het artikel bevat veel inmiddels wel bekende feiten en vooronderstellingen over games en leren. Bijvoorbeeld dat games in het onderwijs nauw aansluiten op de leefwereld van jongeren. Of dat je kunt leren verschillende rollen te vervullen, complexe vraagstukken oplossen en kunt wedijveren met anderen (wat vooral jongens schijnt te motiveren). Je leert door te doen, door te manipuleren en met anderen te interacteren. De auteur schrijft bijvoorbeeld:


Immersion in the game blurs the line between virtual world and real life, and students become apprentices who gain hands-on experience. Mistakes are teachable moments without leaving behind real-life messes.


Bekende argumenten. Echt interessant wordt het als de auteur schrijft over een onderzoek waaruit zou blijken dat leren in 3D omgevingen tot veel betere leerresultaten leidt dan hoorcolleges, en dat studenten hun wiskunde, taal- en onderzoeksvaardigheden verbeteren dankzij "3-D learning". Een echte referentie van het onderzoek ontbreekt helaas.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant, project leader, blogger and teacher in the field of technology enhanced learning. He leads innovative projects, he provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 15 years he blogs about ICT and learning. He is (co-)author of a book about elearning trends and developments (in Dutch), and a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Tags: , , ,
Top

%d bloggers liken dit: