Wanneer vindt leren plaats (#in)

In onderstaande video benadrukt >Nick Shackleton-Jones het belang van de affective context voor leren. Deze "context van betrokkenheid" zorgt er voor dat mensen geprikkeld worden om te leren ("pull learning"), en dat het geleerde beklijft. De context van betrokkenheid leidt tot inspiratie, passie, vertrouwen en motivatie.

Het gaat er volgens mij dus vooral om "context van betrokkenheid" te creëren, en -zoals Nick ook aangeeft- lerenden bronnen ter beschikking te stellen die gebruikt kunnen worden om te leren.

Bert De Coutere koppelt affective context aan emoties. Ik geef de voorkeur aan "betrokkenheid". De context van betrokkenheid maakt leren betekenisvol.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant, project leader, blogger and teacher in the field of technology enhanced learning. He leads innovative projects, he provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 15 years he blogs about ICT and learning. He is (co-)author of a book about elearning trends and developments (in Dutch), and a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Tags: , ,
Top

%d bloggers liken dit: