Beoordelen met behulp van PDA’s

In Creative Assessment with Handhelds beschrijft Tony Wheeler zijn ervaringen met een project waarbinnen geëxperimenteerd wordt met de inzet van personal digital assistants bij beoordelingen. Steeds vaker wordt ICT in het onderwijs ingezet, maar beoordelingen -zo stelt Wheeler- zijn vaak nog steeds ‘paper-based’.

During the sessions, activity instructions were delivered to the PDAs at timed intervals, students’ work was beamed around their PDAs to facilitate group support and review. Throughout, all the media created and collected by the students was uploaded to individual secure web portfolios as the activity progressed. In this way students recorded the progress of their designing on their own PDA using photos, sketches, notes and audio comments. This provided valuable procedural scaffolding for their designing as well as sufficient evidence of their performance for us subsequently to make confident assessments of their work despite not being present while they completed it.

Zijn bijdrage bevat ook videofragmenten die de toepassing laten zien.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Een reactie

  1. IBKI, onderdeel van kenniscentrum Innovam, gebruikt al sinds 2001 handhelds voor het afnemen van toetsen. De reden is niet zozeer dat men per sé digitaal wilde, maar dat papier in de praktijk niet werkte. Hun deelnemers moeten namelijk met vieze handen van het sleutelen aan auto’s te alle tijde vragen kunnen beantwoorden, op een zo gemakkelijk mogelijke manier.
    Vorige week heb ik een presentatie gezien van hoe de handhelds werken tijdens de CBT Conference. Voor geïnteresseerden, zie onderaan deze link een kort verslag van de conferentie waar IBKI (samen met Toko, op wiens toetssoftware dit gebouwd is) liet zien hoe de handhelds in de praktijk werken (onder het kopje ‘Tom van Leeuwen – Toko, Ed de Vos – IBKI’):
    http://www.remindo.nl/weblog/2007/04/27/cbt-conference-2007-kennis-blijft-essentieel-en-competentiegericht-leren-krijgt-concrete-invulling/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *