ICT in het onderwijs werkt

Als (t)e-learning in het onderwijs zorgvuldig wordt geïmplementeerd dan blijkt het positief van invloed te zijn op het leren van studenten. Dat blijkt uit het onlangs verschenen rapport "Technology in Schools: What the Research Says". Tegelijkertijd blijkt uit deze publicatie van Cisco Systems en de Metiri Group dat de complexiteit van een effectieve invoering vaak wordt onderschat en dat de beloften van de inzet van ICT in het onderwijs niet altijd reël zijn.

Although technology has had a positive impact on education so far, more dedication to research, implementation, and development is needed for technology to realize its full potential as a teaching and learning tool.

Aldus het artikel Study: Ed tech has proven effective van eSchool News.

Het gaat bij het rapport om een meta-studie. Hierbij zijn dus bestaande onderzoeksrapporten geanalyseerd.

Volgens de auteurs zou meer aandacht besteed moeten worden aan de ontwikkeling van leiderschap, professionalisering van docenten en curriculumontwikkeling.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *