Leertheorieën en educatieve games

Maar al te vaak wordt ICT in het onderwijs ingevoerd zonder dat goed wordt nagedacht over hoe het didactisch kan worden ingezet. Dat lijkt ook te gelden voor educatieve games, als we het paper ‘Game Designs that Enhance Motivation and Learning for Teenagers’ van Laura Batson en Susan Feinberg mogen geloven. Batson en Feinberg beschrijven ervaringen met een game genaamd ‘CreditSafe (C)’, die doelbewust is ontwikkeld op basis van Howard Gardner’s theorie  van meervoudige intelligentie.

He describes learners as people possessing an array of skills and talents in at least seven distinct areas of mental activity (multiple intelligences).

De game is ontwikkeld in aanvulling op traditioneel onderwijs. De onderzoekers zijn positief over de resultaten.

Results showed that the majority of students were motivated to play the game and felt it was a positive learning experience. Overall, it is becoming more and more important to supplement traditional education with e-learning games that engage and motivate students.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *