Mogelijke gevolgen van (generatieve) AI voor het ontwikkelen van online leermaterialen

Bij online en blended learning maken we dikwijls ook gebruik van online leermaterialen oftewel online content. In deze blogpost verken ik de mogelijke gevolgen van (generatieve) AI voor het ontwikkelen van online content voor leren, opleiden en onderwijs. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Smart glasses in het onderwijs leiden tot zorgen

Een technologische ontwikkeling, die de laatste tijd weinig aandacht krijgt, is de opkomst van ‘smart glasses’. Onderzoekers Janine Arantes en Andrew Welsman van Victoria University houden zich hier wel mee bezig en waarschuwen in Why we should worry about smart glasses in schools voor de risico’s die deze ontwikkeling met

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe kunnen we (generatieve) AI-toepassingen als Google Gemini verantwoord gebruiken? (workshop)

Gistermiddag heb ik bij Roercollege/Schöndeln een workshop verzorgd. Deze school beschikt als eerste school in Nederland over een AI Advisory Board die richtlijnen en afspraken heeft opgesteld bij het gebruik van generatieve AI. Tijdens deze workshop ben ik met docenten aan de slag gegaan met deze richtlijnen en tips voor

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De balans tussen schermtijd en beweging

In Balancing act: can screens really get kids moving? onderzoekt Trent Davis de invloed van digitale technologie op de fysieke ontwikkeling van jonge kinderen. Hij geeft onder meer tips die helpen voorkomen dat een ‘strijd’ ontstaat tussen digitale technologie en ‘fysieke geletterdheid’. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder