Radicale innovaties in kennisintensieve dienstverlenende organisaties

Vanochtend hadden we een maandelijkse teamvergadering. Deze vergadering bestaat eigenlijk altijd uit een huishoudelijk en inhoudelijk gedeelte. Tijdens het inhoudelijke deel presenteerde Anna van Poucke de resultaten van haar proefschrift, genaamd ‘Creating radical innovations in Knowledge Intensive Service Firms’. Van Poucke was projectmanager van een radicaal vernieuwingsproces binnen één van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het Nieuwe Leren: over Urbanus VIII, Rita Verdonk, appels en peren

Vandaag is een column gepubliceerd, die ik onlangs op verzoek van de redactie van de Edusite heb geschreven. Ik heb deze column ook op mijn eigen website geplaatst. In deze column onderscheid ik drie strategieën die tegenstanders van het "nieuwe leren" gebruiken.  Eigenlijk ben ik een gematigd voorstander van het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gartner: nieuwe technologieën integreren met “volwassen” e-learning technologie

Onderzoeksfirma Gartner voorspelt dat bedrijven de komende vier jaar voor de grote uitdaging staan om nieuwe technologieën te integreren met de bestaande "volwassen" ICT-toepassingen voor kennismanagement en e-learning. "Knowledge workers are introducing casual use of new technologies faster than enterprises can begin to understand them," said Kathy Harris, group vice

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder