ICT uitdagingen in het hoger onderwijs

In dit artikel blikken de auteurs terug op trends die de afgelopen vijf jaar door "campus leaders" zijn betiteld als "critical IT challenges in higher education". Elk jaar heeft het EDUCAUSE Current Issues Committee vier (aanvankelijk drie) vragen voorgelegd om deze uitdagingen in kaart te kunnen brengen. Aanvankelijk werden deze

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Open Source Software in het Britse onderwijs

Becta (British Educational Communications and Technology Agency) heeft het gebruik van open source software in het Britse onderwijs onderzocht. Het schijnt dat dit rapport in verband met de Lagerhuisverkiezingen pas vrijdag j.l. openbaar is gemaakt. "The project report from the study "Open Source Software in Schools: A study of the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Cellphedia

Bij Cellphedia gaat het om kennis delen via de mobiele telefoon. Dit project maakt deel uit van een promotie-onderzoek. "It is an application that enables its users to send and receive up-to-date encyclopedia-type information amongst each other, on the go, through SMS. I call it: ‘The first ubiquitous social encyclopedia’."

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Mlearnopedia

De website Mlearnopedia wil allerlei bronnen op het gebied van Mobile learning ontsluiten. De site bevat nieuws, links, een agenda, onderzoeksrapporten en presentaties over m-learning. Verder vind je er voorbeelden van projecten en demo’s. Tenslotte bevat de website een onderdeel voor ontwikkelaars van m-learning. Een mooi vertrekpunt als je meer

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Informeel leren formaliseren?

In het artikel "Formalizing informal learning" stellen Brenda Wisniewski & Kevin McMahon onder meer: "Informal learning takes place continually throughout every organization. The key to supporting performance demands is to capture, share and leverage this informal education." De auteurs willen niet al het organisatieleren formaliseren, maar het meer een formele

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Informele netwerken behalen betere resultaten

Informeel gevormde netwerken binnen organisaties ("communities of interest") behalen vaak betere resulaten dan formeel aangestelde teams. Dit blijkt uit een onderzoek binnen Hewlett-Packard. Ook bleek uit dit onderzoek dat kleine beloningen al heel stimulerend werken. "They (de onderzoekers, WR) discovered that day-to-day work was often accomplished by self-selected teams of

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder