Positieve waardering (t)e-learning

Docenten, trainers en lerenden waarderen (t)e-learning over het algemeen erg positief. Dat blijkt uit een recent gepubliceerd onderzoeksrapport van een onderdeel van Cedefop. Meer dan zeshonderd personen hebben deelgenomen aan het onderzoek.

De auteurs constateren op basis van het onderzoek:

The overall impression which permeates from this analysis is that e-learning is perceived very positively by the target group and that its future is seen as bright and expanding. However, although the vast majority finds that elearning is supporting their qualification process, clear challenges can be found in the data, as well. Attention is being drawn to the importance of the human dimension of e-learning (pedagogical and competence development) which now outshines its technological aspect. Respondents also stress the fact that e-learning requires a lot of skills (self-study-discipline, learning skills, etc.) which are not (yet) acquired by all learners and which therefore often lead to exclusion from these educational opportunities.

Verder wordt onder meer het belang van begeleiding en het modereren door de respondenten onderstreept.

De onderzoekers hebben gebruik gemaakt van een online vragenlijst. Mogelijk heeft deze methode de uitkomsten van het onderzoek wat meer rooskleurig gemaakt.

Bron: E-Learning in Europe: How do trainers, teachers and learners rate e-learning?

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *