Professionalisering succesfactor ICT in onderwijs

Professionalisering van docenten is de sleutel tot het succes van ICT in het onderwijs. Dat blijkt uit een recent onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Quality Education Data.

A new survey of teachers and their use of technology suggests there is a clear correlation between hours spent in professional development, classroom integration of technology, and improved student performance. Bron: eSchool News

Uit dit onderzoek blijkt dat docenten ICT steeds vaker gebruiken voor administratieve èn onderwijsdoeleinden. Tegelijkertijd weerhouden een gebrek aan toegang tot ICT, geld en tijd een verdere  effectieve integratie van ICT in het curriculum. Uit het onderzoek blijkt ook dat docenten in overgrote mate positief denken over ICT in het onderwijs. Zij zijn onder meer van mening dat leerlingen er betere resultaten door behalen.

eSchool News meldt:

Technology is "on the cusp of radically transforming the learning environment," researchers wrote in response to their findings; but it’s not fully there yet, they said.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *