Britse ondernemingen ontevreden over hun leermanagementsysteem (#in)

Als ik het bericht British enterprises concerned about LMS standards mag geloven zijn Britse ondernemingen in overgrote meerderheid ontevreden over hun leermanagementsysteem (LMS). Slechts 30% geeft aan tevreden te zijn met de resultaten van het gebruik van hun LMS. Slechts 17% van de LMS gebruikers zou de huidige leverancier bij anderen aanbevelen.

Daarom, aldus het bericht, is het belangrijk om de huidige business needs nauwkeurig in kaart te brengen en helder te formuleren wat je met een LMS wilt bereiken.

Het is voor veel organisaties lastig om concreet aan te geven wat ze met hun LMS (of elektronische leeromgeving) willen bereiken. Meestal draagt een LMS ook slechts bij aan de verwachte resultaten, en is het lastig een verband tussen doel en middel aan te tonen. Bijvoorbeeld aan het beter en efficiënter voorbereiden van medewerkers op nieuwe taken.

Ik vermoed ook dat de ontevredenheid met een LMS te maken heeft met andere oorzaken zoals de gebruikersvriendelijkheid, stabiliteit en betrouwbaarheid van de omgeving. Overigens is het wel van belang verwachtingen duidelijk te managen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *