Context van invloed op gebruik technologie door jongeren

Sarah Lohnes em Charles Kinzer hebben een bescheiden etnografisch onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van technologie door een groep studenten ten behoeve van het leren. Zij concluderen dat de context waarbinnen studenten technologie toepassen erg belangrijk is en zij pleiten daarom voor een meer genuanceerde benadering van de ‘net-generation‘.


While the students’ technology practices in spaces like their dorm reflected a portrait of today’s Net Gen student made familiar by the media and others, the students’ reluctance to use technology in their classrooms challenged stereotypical assumptions about the Net Gen’s expectations for technology on campus.

De context wordt mede bepaald door de technologie, het curriculum en de opvattingen van studenten over leren. Deze aspecten zijn van invloed op het gebruik van technologie door studenten. En aangezien verschillende aspecten hierop van invloed zijn, ontstaat een variëteit in gebruik.

Lohnes en Kinzer benadering is waardevol en smaakt naar meer. Ook omdat de groep studenten die zij in het onderzoek hebben betrokken wel héél klein is (9 personen).

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *