ICT komt van Mars, leren van Venus

Mannen en vrouwen lijken niet alleen van verschillende planeten te komen, dat geldt ook voor ICT-ers en docenten. Dat stelt althans Alan S. Brody in het Techlearn artikel IT is from Mars, Instruction is from Venus (inloggen is verplicht).

The bottom line is that for many educators, IT is a service or a process, not part of the core instructional mission.

For CIOs, dealing with this “personality split” between instructional services (IS) and IT means acknowledging different world views and exploring ways cultural conflicts can arise. What follows is a wholly subjective list of typical tensions that may sound familiar to you.

Brody beschrijft een aantal van deze spanningen, en hun mogelijke oplossingen. Bijvoorbeeld de behoefte van gedreven docenten om met nieuwe technologieën te experimenteren versus de wens van ICT-ers om te werken met een stabiele omgeving, waarin risico’s beheerst kunnen worden.

Een leesbaar artikel dat gebruikt kan worden om zowel ICT-ers als docenten bewust te maken van elkaars perspectieven.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *