Kansen voor informeel leren op de werkplek

Henk van Oostrum geeft op de website van het Work & Learn Together project een samenvatting van uitkomsten van een onderzoek naar informeel leren op de werkplek. Enkele interessante bevindingen: Most learning is informal, and consequently most learning that takes place in the workplace is informal. Research estimates it at

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Samen leren in elektronische netwerken

Gelezen op de website van de Universiteit Utrecht: Promovendus drs. Maarten de Laat belicht in zijn dissertatie de pedagogische aspecten van het samen leren in electronische netwerken. Het blijkt dat de deelnemers, in hun online community in het hoger onderwijs, actief betrokken zijn bij de leeractiviteiten en verantwoordelijkheid nemen voor

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ELO markt sterk in ontwikkeling

Dat de markt van elektronische leeromgevingen (ELO) sterk in beweging is, bewijst de Edusite.Schreef men op 20 december jongstleden dat de Universiteit Twente voorlopig teletop blijft gebruiken (waarbij men Sakai nauwlettend in de gaten houdt), vandaag legt de redactie van Edusite het accent op de overweging van een lidmaatschap van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Trackback spamming

Ik heb de laatste dagen veel last van trackback spamming. Daarom heb ik de configuratie van mijn weblog wat aangepast. Commentaren en trackback’s moeten eerst door mij worden geaccepteerd. Jammer, maar ik zie niet zo snel een alternatief. Ik ben overigens van plan ‘echte’ commentaren en trackbacks zonder censuur te

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom Apple doet veranderen en Philips altijd moet veranderen

Maikel Batelaan heeft op de Managementsite een heel aardig artikel geschreven waarin hij de veranderingskracht van Apple vergelijkt met Philips. Hoe kan het dat technologiebedrijf Apple, met maar twee productlijnen, iPods en Macs, meer waard is geworden dan technologiebedrijf Philips met een vijfmaal grotere omzet en activiteiten in verlichting, medische

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Docenten integreren nieuwe technologieën binnen hun onderwijs

Jongeren gebruiken steeds vaker ICT-tools, docenten integreren deze tools steeds vaker binnen hun onderwijs. Het artikel Teachers turning tech devices into learning tools beschrijft hoe iPods, hand computers en weblogs door docenten in de onderwijspraktijk worden gebruikt. They’re part of a small but growing movement where educators strive to use

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder