Persoonlijke leeromgeving

Graham Attwell is erg gecharmeerd van het JISC-project "personal learning environment". En terecht! Er vinden boeiende ontwikkelingen plaats, daar in Engeland. Daar waar traditionele leeromgevingen toch vooral uitgaan van de organisatie, gaan personal learning environments uit van de lerende. An alternative approach would be to locate a large amount of

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Zijn Edubloggers ijdel?

Een paar dagen geleden meldde het huisblad van de Universiteit Utrecht dat ijdelheid de belangrijkste drijfveer is van webloggers. Zou dat ook voor Edubloggers gelden? Dus voor personen die een onderwijsgerelateerde weblog bijhouden? Je kunt via een stelling hierop reageren. Bekijk ook de resultaten van de vorige stellingen. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat is het doel van social software?

Dave Pollard onderscheidt acht doelen van social software. Hij heeft hierbij vooral gekeken naar de functionaliteiten van social software. Pollard heeft op basis van zijn analyse een "social networking landscape" gemaakt. Voorbeelden van doelen zijn: mensen vinden, samenwerken met mensen in je netwerk en content delen met mensen in je

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

IJdelheid drijfveer voor weblogs?

Het U-Blad (huisorgaan van de Universiteit Utrecht) wijdde gisteren een artikel aan weblogs. Zij portretteerden vier studenten met een eigen weblog. Eén van de drie had overigens al een maand niet meer gepost. Opvallende quote uit het artikel: Maar ijdelheid lijkt de belangrijkste drijfveer van al degenen die hun persoonlijke

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder