Reflecties stimuleren

Tijdens het ePortfolio congres in Cambridge heb ik een sessie bijgewoond waarin een student van een universitaire lerarenopleiding vertelde over zijn ervaringen. Hij had eerst een universitaire opleiding gevolgd waarin wetenschappelijk schrijven een belangrijke bekwaamheid is. Bij wetenschappelijk schrijven doet je eigen mening eigenlijk niet ter zake. Binnen de lerarenopleiding

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Helen Barrett en 21 century skills

Helen Barrett werd tijdens het derde ePortfolio congres ingeleid als de grootmoeder van het elektronisch portfolio. Barrett schetste op een helder manier de context van het elektronisch portfolio: waarom zijn elektronische portfolio’s zo populair geworden? Mede als gevolg van globalisering worden in de 21ste eeuw andere eisen aan studenten gesteld

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

SAKAI en LAMS integreren

"Sakai, the world’s leading open source Collaboration and Learning Environment, and LAMS, the world’s leading open source Learning Design system, today announced successful integration between the systems. This integration allows teachers and professors to benefit from Sakai’s highly scalable learning platform combined with the unique "digital lesson planning" approach of

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Steeds meer universiteiten aan de slag met podcasts

Steeds meer universiteiten gaan content via podcasting ontsluiten. Het gerenommeerde Stanford University heeft onlangs bekend gemaakt dat het gaat samenwerken met Apple om audio materiaal via de iTunes Music Store gratis beschikbaar te stellen. Stanford University wil hiermee met name alumni aan zich binden. Stanford on iTunes will provide alumni—as

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder