National Coalition for Electronic Portfolio Research

Via via -ik weet niet eens meer hoe- kom ik deze website over portfolio onderzoek uit: This site is intended both to facilitate communication between members of the coalition and to represent our work publicly. Met nieuws, elektronische nieuwsbrief, een wiki, weblog, chatoptie en een aggregator. Op het eerste oog

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Design of web-based Collaborative Learning Environments

Het artikel "Design of web-based Collaborative Learning Environments. Translating the pedagogical learning principles to human computer interface" is verschenen in het tijdschrift Computers & Education. De titel dekt de lading. De auteurs beschrijven pedagogische principes voor een elektronische leeromgeving (vanuit de optiek van samenwerkend leren met behulp van ICT) en

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Nietszeggende koppen en andere missers

Jakob Nielsen heeft zich gebogen over de gebruikersvriendelijkheid van weblogs. Op basis van zijn analyse -en Nielsen is dé autoriteit op het gebied van gebruikersvriendelijkheid- komt hij tot een "top ten design mistakes". FrankWatching, de weblog van Frank Janssen met nieuws en opinie over digitale trends, vat ze voor de

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Stephen Downes over de Nederlandse edubloggers

Gisteren besteedde Stephen Downes aandacht aan de Nederlandse "edublog-gemeenschap", en ik ben daar schuldig aan. Sinds vrijdag schrijf ik namelijk sporadisch in het Engels (lees waarom?). Afgelopen dinsdag schreef ik over een netwerk van weblogs als community of practice, en heb daarbij een recente discussie tussen Nederlandse edubloggers als voorbeeld

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-learning 2.0

Volgens Stephen Downes is de aard van e-learning aan het veranderen. Tot dusver werden traditionele theorieën voor afstandsleren aangepast voor het wereldwijde web. Mede als gevolg van een generatie die volwassen is geworden met Internet is e-learning aan het veranderen. They absorb information quickly, in images and video as well

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder