ELO leveranciers moeten zich aanpassen of zullen verdwijnen

Gisteren besteedde ik aandacht aan het artikel dat Ineke Lam, Robert-Jan Simons en ik hebben geschreven over de vraag of elektronische leeromgevingen hun langste tijd gehad hebben. Via Stephen Downes stuit ik vandaag op een bijdrage van Lanny Arvan over de toekomst van leermanagementsystemen. Arvan signaleert een aantal ontwikkelingen, zoals

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ICALT: tot slot

Als laatste bijdrage over de ICALT 2006 nog wat afsluitende conclusies over de inhoud en organisatie van het congres. Ten aanzien van de rol van de docent zie ik een verdere verschuiving optreden. Bij traditionele vormen van (elektronisch) leren is de docent voornamelijk expert en instructeur. Bij samenwerkend leren (met

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Schizofreen onderwijssysteem

De Britse hoogleraar Oleg Liber verzorgde gisteren tijdens de ICALT 2006 een fraaie key note. Hij stelde onder meer dat het onderwijssysteem schizofreen is. We willen dat jongeren creatief, flexibel, ondernemend en gericht op samenwerken worden, terwijl we het onderwijs op een tegenovergestelde manier inrichten. Bovendien wordt dit conflict ook

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder