TikTok als e-learning platform? (reflectieve podcast)

Het is weer eens hoog tijd voor een editie van Wilfred’s reflecties op technology enhanced learning. In deze podcasts mijmer ik hardop over ontwikkelingen die ik signaleer met betrekking tot het gebruik van ICT voor leren, opleiden en onderwijs. Dit keer becommentarieer ik #EduTok, het initiatief van het sterk in opmars zijnde sociale videoplatform TikTok om korte educatieve video’s te ontwikkelen en delen.

De editie kun je hier beluisteren:

Aanleiding voor deze podcast was de bijdrage Is TikTok Looking To Clean Up Its Image With Push For #EduTok Educational Videos?

Ik moet eerlijk bekennen dat bloggen mij makkelijker afgaat dan het maken van podcasts. Het maken van deze podcast heeft me ook ongeveer een uur de tijd gekost, inclusief het lezen en overdenken van het artikel. De introductie en de afsluiting zijn fragmenten die ik hergebruik.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant on technology enhanced learning. He provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 13 years he blogs about ICT and learning. June 2013 he published a book about elearning trends and developments (in Dutch). Recently he was co-author of a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Tags: , , ,
Top

%d bloggers liken dit: