Wat kunnen game-principes voor leren betekenen?

Je hoeft niet persé games in het onderwijs te gebruiken. Als je maar de ‘leerprincipes’ van goede game-ontwikkelaars gebruikt. Dat is één van de lessen uit het zeer uitgebreide paper Learning by Design: Good Video Games as Learning Machines van James Paul Gee.

Gee gaat uitvoerig in op deze principes. Bijvoorbeeld:

Good learning requires that learners feel like active agents (producers) not just
passive recipients (consumers).
Of:

Deep learning requires an extended commitment and such a commitment is
powerfully recruited when people take on a new identity they value and in which they
become heavily invested—whether this be a child “being a scientist doing science” in a
classroom or an adult taking on a new role at work.

Elk principe wordt als volgt beschreven:
– Hoe wordt dit in games toegepast?
– Beschrijving van een voorbeeld.
– De impact voor onderwijs.

Erg bruikbaar. Laat je niet afschrikken door de omvang van 30 pagina’s (de auteur gebruikt dubbele regelafstand).

Via Stephen Downes

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *