Didactische eigenschappen social software voor taalonderwijs

Barbara Dieu en Vance Stevens willen onderzoeken hoe verschillende typen social software gebruikt kunnen worden binnen taalonderwijs. In Pedagogical affordances of syndication, aggregation, and mash-up of content on the Web geven zij eerst een beschrijving van een groot aantal applicaties. Zij gaan daarbij nauwelijks in op de didactische toepassing ervan.


Dat doen zij wel in het vierde deel van deze bijdrage. Zij gaan uitgebreider in op trackbacks en pingbacks (erg krachtig en m.i. veel te weinig gebruikt), RSS (idem) en tags. In deel vijf van het artikel gaan de auteurs kort in op twee projecten waarbinnen verschillende ‘soorten’ social software worden gebruikt. Dieu en Stevens concluderen onder meer


These concepts necessitate real paradigm shifts and adjustments in thinking for contemporary teaching professionals, from push to pull mind sets, and from reliance on print literacy to an awareness of multiliteracies (Stevens, 2006) and transliteracy


Via Stephen Downes

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *