Docenten zouden nieuwe technologieën moeten omarmen

Volgens een Australisch rapport zouden docenten nieuwe technologieën zoals MP3-spelers en mobiele telefoons niet uit "de klas" moeten verbannen, maar het gebruik ervan juist moeten aanmoedigen.

The report states that students today are literate beyond textbooks, and educators must acknowledge that digital technologies play an important role in their everyday lives.
The report suggests that by using technologies as learning tools, teachers can better engage their students.

Het rapport, Emerging Technologies. A framework for thinking (107 pagina’s dik), beschrijft algemene trends op het gebied van nieuwe technologieën, de bredere context waarbinnen deze technologieën functioneren en geeft ook goed overzicht van deze nieuwe technologieën. Bij elke technologie wordt ook het potentieel educatief gebruik beschreven. De auteurs hebben tot slot een aantal overwegingen op een rij gezet die docenten kunnen helpen bij het maken van keuzes: wanneer welke technologie in te zetten?

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *