Nieuwe stelling: een nieuwe pijler van digitale didactiek?

In 2003 gaf de Utrechtse hoogleraar Robert-Jan Simons aan dat er zeven manieren zijn waardoor ICT kan leiden tot betere en/of vernieuwde manieren van het vormgeven van leeractiviteiten.
Inmiddels zijn we een aantal jaren verder, en hebben mobiele technologie en social software sterk aan populariteit gewonnen. Ik vraag me daarom af of deze pijlers aan herziening toe zijn (digitale didactiek 2.0?). Of is sprake van meer van hetzelfde?

Vandaar de nieuwe stelling:

Dankzij nieuwe technologieën is er sinds 2003 minstens één nieuwe 'pijler van digitale didactiek' bijgekomen.

Deadline: 1 april 2009 (de uitslag gebruik ik in een presentatie).

Meer informatie? (lees vooral ook de discussiebijdragen)
Inhoudelijke aanvullingen graag via deze blog post

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *