Overcoming Obstacles to Authentic ePortfolio Assessment

"Overcoming Obstacles to Authentic ePortfolio Assessment"  is een interessante bijdrage over het gebruik van een digitaal portfolio voor beoordeling.
De auteur, Stephen Acker,  gaat in op de mate waarin materialen in een portfolio ècht van een student zijn, op de werkdruk binnen faculteiten en op de "omgekeerde" waarde (hoe vertaal je "inverted value"?) van het portfolio. Hiermee bedoelt Acker dat studenten vooral geïnteresseerd zijn in beoordeling van producten, terwijl het e-Portfolio een instrument binnen het leerproces.

Most students are outcome, rather than process, oriented. They want to graduate, rather than track their academic growth between early and late educational experiences. (…).
As important as final outcomes are, students’ insights into their own unique learning and work processes are ultimately more valuable. At the beginning of the journey, however, students typically are concerned only with meeting a requirement, perhaps unrelated to their ultimate career goals. Without seeing the value at the beginning of the process, many students only superficially contribute to their ePortfolios. Lacking baseline data, the ultimate learning process improvements are invisible and the potential of ePortfolio is diminished.

Volgens Acker vereist dit

concerted and coherent vision for the institution interested in wide-scale adoption.

Acker stipt een paar fraaie uitdagingen aan. Hij zet je aan het denken, maar had wel wat explicieter mogen aangeven in welke richting die visie volgens hem zou moeten gaan.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *