Doorbreek weerstand om productiviteit te verhogen in het tijdperk van AI #oeb23

Deze sessie ging over het omarmen van AI-tools om menselijke bekwaamheden te vergroten, leren te versnellen en virtuele assistenten te integreren in workflows. En hoe ga je om met de weerstand die je daarbij kunt ontmoeten? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Opening Online Educa 2023: The Learning Futures We Choose #oeb23

Vandaag is de negenentwintigste editie van de Online Educa officieel gestart gegaan, met ongeveer 2000 deelnemers uit veel landen van elk werelddeel (de Noord- en Zuidpool uitgezonderd). Nederland heeft weer de grootste vertegenwoordiging. Drie sprekers mochten onder leiding van Donald Taylor reflecteren op de toekomst van leren, opleiden en onderwijs.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Bevorderen hologrammen betrokkenheid bij lerenden?

Hologram-technologie bestaat een hele tijd. Je komt deze technologie m. i. nog niet echt vaak tegen op het gebied van leren, opleiden en onderwijs. Toch zijn er toepassingen bekend, schrijft Susan Fourtané. De University of South California (USC) gebruikt deze technologie om betrokkenheid van lerenden bij onderwijs te bevorderen. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Digitale geletterdheid binnen het onderwijs integreren

De Digital Pedagogy Toolbox Series is een verzameling artikelen van het Canadese BCCampus over didactiek en digitale technologie. In Digital Pedagogy Toolbox: Integrating Digital Literacy Practices verkent Taruna Goel hoe docenten en lerenden digitale bekwaamheden en vaardigheden kunnen ontwikkelen met behulp van een raamwerk op dit terrein. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ChatGPT: vloek en/of zegen voor onderwijs en leren & ontwikkelen?

Volgende week vindt in Berlijn de Online Educa plaats. Generatieve AI is daar een belangrijk thema. Ik verzorg daar een presentatie met als titel. ChatGPT: Curse and/or Blessing for Education and Learning & Development? De organisatie heeft mij gevraagd om in een online artikel in te gaan om dit onderwerp.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder