Vierendertigste bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën)

Ik wil me op voorhand excuseren voor deze vierendertigste bloemlezing over generatieve AI. Deze blogpost bevat namelijk maar liefst zeven langere samenvattingen van bijdragen. De bijdragen gaan bovendien niet over generatieve AI en leren, opleiden en onderwijs. Maar elke bijdrage heeft wel invloed op leren, opleiden en onderwijs. Lees dus

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Afspraken over het gebruik van ChatGPT (en aanverwante technologieën) binnen jouw organisatie

Ik heb gisteren tijdens AI-deas for learning van SBO een sessie verzorgd over het maken van afspraken, regels en richtlijnen binnen organisaties om op een verantwoorde manier gebruik te maken van generatieve AI-toepassingen zoals ChatGPT, Google Bard en MidJourney. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Introductie ‘bimodale’ flexibele onderwijsmodel

De bijdrage “Introducing ByFlex Course Design: A Bimodal Flexible Course Model” van Kerrie Shields bespreekt het ‘bimodale’ flexibele onderwijsmodel (ByFlex). Deze bijdrage verkent hoe ‘ByFlex’ voordelen biedt voor zowel lerenden als docenten, voornamelijk door (relatieve) eenvoud en flexibiliteit. Desondanks kleven m.i. ook beperkingen aan  dit model. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Serious gaming interventie over ‘verlies van autonomie, door ongevraagde hulp’

Mensen in een rolstoel ervaren regelmatig dat anderen hen (goedbedoeld) willen helpen. Maar wat doet dat met het gevoel voor zelfstandigheid en onafhankelijkheid? Daarover heeft Jeroen de Graauw een Serious Gaming interventietraject ontworpen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Drieëndertigste bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën)

Bloemlezing drieëndertig over generatieve AI-toepassingen, zoals ChatGPT, bevat zes uitgebreide samenvattingen van artikelen. Daarin wordt onder meer vooruitgeblikt op de doorontwikkeling van generatieve AI. Een andere bijdrage gaat over een studie waarin wordt onderbouwd dat generatieve AI het werk van docenten vooral zal versterken. Weer een andere bijdrage betreft een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder