Social Networks Research Report

Previously posted in Dutch (sorry for my Dutch readers).Wildbit builds business-critical web applications and interactive websites. Recently, they published the Social Networks Research Report. This report is the result of an in depth analysis on social networks for a web community project at Wildbit. The report aimed to discover how

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Blog mobile learning

Jari Laru onderhoudt een weblog over mobile learning. De blog bevat veel hyperlinks, onderverdeeld in drie categorieën: Hardware & Software Research Resources Deze categorieën kennen weer een nadere onderverdeling. De bronnen kunnen ook worden beoordeeld. (tip van Robert-Jan Simons) This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Didactische aspecten mobile learning

Op verzoek het Expertisecentrum voor Onderwijs en Opleiding van de Directie Onderwijs en Opleiding, Universitair Medisch Centrum Utrecht heb ik een literatuurstudie uitgevoerd naar de didactische aspecten van mobile learning. Als kader gebruik ik de zeven pijlers van digitale didactiek (oorspronkelijk van Robert-Jan Simons). In het rapport ga ik verder

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Mobile learning in de toekomst

Opleiders moeten meer gebruik maken van mobile learning (m-learning) om blijvend te kunnen concurreren. Dat stelt Kristine Peters in het rapport "Learning on the move: Mobile technologies in business and education". Mobiele technologie neemt een steeds belangrijkere plaats in binnen het dagelijks leven, onder meer op de werkvloer. Veel opleiders

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Personalisering en ICT

Persoonlijke leeromgevingen zijn erg "in". NESTA Futurelab heeft nu een paper "Personalisation and Digital Technologies" gepubliceerd (in HTML en PDF-formaat). The ‘Personalisation and Digital Technologies’ report moves the personalisation debate forward by focusing specifically on the potential of digital technologies in four key areas: enabling learners to make informed educational

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe worden elektronische leeromgevingen aan de Universiteit Utrecht gebruikt?

De Universiteit Utrecht gebruikt twee elektronische leeromgevingen, BlackBoard en WebCT.In het voorjaar van 2005 hebben drie van mijn collega’s van het Expertisecentrum ICT in het onderwijs een on-line vragenlijst afgenomen bij alle docenten die in hun onderwijs gebruik maken van Blackboard of WebCT. Het verslag van de evaluatie staat nu

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder