Social software en leren

Vandaag mijn eerste werkdag. Pfff. Veel achterstallig werk. In mijn mailbox kwam ik onder meer twee zinvolle tips van collega’s tegen.

Futurelab heeft een rapport geschreven over de kruisbestuiving van social software en veranderende opvattingen over leren.

educational agendas are shifting to address ideas about how we can create personalised and collaborative knowledge spaces, where learners can access people and knowledge in ways that encourage creative and reflective learning practices that extend beyond the boundaries of the school, and beyond the limits of formal education.

Zij gaan uitgebreid in op veranderende opvattingen over leren en introduceren social software ook uitvoerig. In hoofdstuk vier proberen ze ècht de relatie te leggen.

De tweede tip betreft een website over weblogs binnen het onderwijs, Weblogs in the Classroom. Deze site bevat artikelen die de onderwijskundige waarde van weblogs proberen te onderstrepen, voorbeelden van toepassingen en artikelen over hoe te starten met weblogs binnen het onderwijs.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *