Wat kan het onderwijs met augmented reality?

Die vraag probeert Steve Dembo te beantwoorden. Hij geeft in zijn blogpost vooral enkele mooie voorbeelden. Zoals de video hoe planeten zich tot elkaar verhouden. Of de toepassing waarmee je het hart kunt bestuderen. Steve ziet vooral mogelijkheden op het gebied van scheikunde, natuurkunde en biologie (wellicht ook wiskunde). Hij concludeert:


It’s more of a proof of concept right now, but it really does show some great potential.


Je kunt dus in feite concepten en processen meer aanschouwelijk maken. Wat dat betreft is er overlap met animaties. Augemented reality is echter nog levensechter en meer betekenisvol. Je verrijkt de 'echte' werkelijkheid met technologie.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

5 reacties

  1. Het gaat niet zozeer om de juistheid van het citaat. Het is meer een uitgangspunt: namelijk dat het altijd interessant is om nieuwe manieren van educatie te onderzoeken. De situatie is wat minder zwart wit dan Prensky stelt, maar dat is weer een mooi discussiepunt :).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *