Zes dimensies van extreem leren

Stephen Downes geeft in zijn weblog een samenvatting van een presentatie die Elliot Masie onlangs tijdens een congres in Ottawa heeft gehouden. Masie sprak hier onder meer over zes dimensies van extreem leren.

To be involved in learning today, argues Masie, is to be involved in the process of change. And this requires a different and powerful view of learning – extreme learning.

Deze dimensies zijn:

  1. Zeer hoge snelheid waarmee organisaties in staat zijn lerenden te laten leren.
  2. De schaalbaarheid: de mate waarin zo veel mogelijk medewerkers kunnen leren.
  3. Personalisatie: de mate waarin het leren op de individuele behoefte is toegesneden (niet alleen de inhoud, maar ook de manier van leren).
  4. De intensiteit van leren.
  5. Mobiliteit: ècht tijd- en plaatsonafhankelijk leren.
  6. Effectiviteit: hoe kun je zo goed mogelijk gebruik maken van alle beschikbare kennis?

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *