De persoonlijke leeromgeving van een leerling (#in)

Wendy Drexler is een leerling en heeft een screencast gemaakt waarin zij haar persoonlijke leeromgeving toont. Indrukwekkend. Zij gebruikt diverse internettechnologieën (via Symbaloo). 

In de screencast stelt dat zij niet mag bepalen wat zij moet leren, maar wel hoe en wanneer. De hoge mate van autonomie versterkt ook het verantwoordelijkheidsgevoel, stelt Drexler. Ook geeft zij aan dat het werken met blogs, Evernote, social bookmarking en Glogster motiverender is dan het schrijven van papers. 

Via Stephen Downes.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

3 reacties

  1. Gaaf!!! Evernote ga ik zeker gebruiken, symbaloo ziet er ook goed uit! Van glogster zie ik het nut (nog) niet in. Vraag mij alleen af waarom ze geen mindmaps gebruikt om alles te sorteren. Zelf gebruik ik freemind, en volgens mij kun je deze via mindmeister online delen.

  2. Update: evernote heeft geen webclipper voor opera, maar opera heeft zelf wel een notitie functionaliteit, en de mogelijkheid om je gegevens online te back-uppen via opera link (en nog veel meer).
    Toch maar eens wat meer gaan kijken naar de mogelijkheden van opera 😉

  3. @Vrijnatuurlijk: dank voor de aanvullingen. Wat betreft Glogster: dat is wel een mooie tool om virtuele posters mee samen te stellen (creëren en delen). Doet een beroep op creativiteit.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *