Standaardisatie van werkprocessen?

Afgelopen week bezocht ik een bijeenkomst waar gebrainstormd werd over de functie die ICT kon spelen bij het scharnier tussen het middelbaar beroepsonderwijs en het hoger beroepsonderwijs (doorlopende leerlijn).Er werd de nadruk gelegd op een digitaal portfolio als instrument waarin alle relevante informatie over een lerende opgeslagen moest worden. Denk

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leerobjecten

Deze week heb ik de presentatie bijgewoond van de lectoren van de Educatieve faculteit van de Hogeschool Arnhem-Nijmegen. Mijn oud-collega Marijke Kral is hier aangesteld als lector "Leren met ICT".De middag bestond uit korte presentaties en twee workshoprondes.De eerste sessie, die ik bijwoonde, ging over het gebruik van video bij

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Publicatie e-learning in Top 11

Enkele maanden geleden verscheen bij uitgeverij Kluwer "E-learning: meerwaarde of meer van hetzelfde?"Dit is een uitgave in het kader van HRD Thema. Ik ben gastredacteur van deze uitgave. Ik hoorde donderdag van redactielid Saskia Tjepkema dat Kluwer een brochure heeft gemaakt (ter gelegenheid van een P&O-manifestatie) met daarin een Top

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Fraude voorkomen bij online examens

Zwaarwegende toetsen, tentamens en examens worden nauwelijks gemaakt met behulp van ICT. Een belangrijke reden is het voorkomen van fraude. Als je een tentamen bijvoorbeeld online maakt, moet degene die het tentamen maakt ook daadwerkelijk de kandidaat zijn. Er zijn programma’s in omloop die het mogelijk maken dat je teksten

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder