Waarom gebruiken docenten ICT niet in hun onderwijs?

We weten het al jaren: de docent is dé bepalende (f)actor bij een succesvolle onderwijsvernieuwing. Dus ook bij het succesvol inzetten van ICT binnen het onderwijs. Er is ook al veel geschreven over de redenen waarom docenten niet massaal e-learning gebruiken. Toch heeft dit Terry Freedman er niet van weerhouden

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waartoe leidt het beroepsonderwijs op?

Het beroepsonderwijs ziu deelnemers idealiter integraal aandacht moeten besteden aan vakbekwaamheid, beroepscultuur en beroepsethiek. Onder druk van het bedrijfsleven lijkt het beroepsonderwijs echter steeds meer nadruk te leggen op het toepassen van kennis en kunde, terwijl de aandacht voor beroepscultuur en beroepsethiek lijkt te verslappen. Dit valt te lezen in

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Politieke resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst

Politieke resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Dat klopt als een zwerende vinger. En toch vind ik het vaak zinvoller om te kijkennaar het stemgedrag van politieke partijen in het verleden, dan alleen naar de beloftes voor de toekomst. En dat is precies wat de Nieuwe

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Forse impuls voor kennisontwikkeling

Alle grote maatschappelijke partijen hebben zich gecommitteerd aan een forse verhoging van investeringen in kennis. Tot 2016 zou daarmee 6 miljard euro extra geïnvesteerd worden in talentontwikkeling. Deze ambitie staat beschreven in het manifest Nederland, het land van talenten van het Innovatieplatform. Dit manifest is mede ondertekend door organisaties als

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder