Op welke manier veranderen generatieve AI-applicaties zoals ChatGPT het werk van een sportbedrijf?

Gisteren heb ik een workshop verzorgd voor medewerkers van het sportbedrijf van de gemeente Tilburg. We zijn ingegaan op de invloed van generatieve AI-applicaties zoals ChatGPT op hun werkzaamheden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Dertigste bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën)

Er komt maar geen eind aan de ontwikkeling van generatieve AI en aan de vele publicaties over dit onderwerp (die overigens wel de nodige overlap laten zien). In deze bijdrage vind je zeven korte samenvattingen, onder meer een overzicht van nieuwe ontwikkelingen die de afgelopen week (!) hebben plaatsgevonden. Verder

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Is leertechnologie stiekem conservatief?

Alfie Kohn stelt kritische vragen over de manier waarop technologische innovaties, vooral binnen het onderwijs, ons aanzetten tot individuele aanpassing aan problemen in plaats van de onderliggende oorzaken van deze problemen aan te pakken. Leertechnologieën zouden stiekem erg behoudend zijn. Ik vind hier wat van. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

MBO Digitaal: vakmanschap is noaberschap (en omgekeerd)

Gisteren (en donderdag) vond weer een editie plaats van MBO Digitaal. Dit keer georganiseerd door het Graafschap College en ROC van Twente, in de DRU te Ulft (een prachtige locatie). Hieronder vind je mijn impressie van de sessies die ik heb bijgewoond. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Moeten we gepersonaliseerd leren vaarwel zeggen?

De laatste jaren wordt er veel gesproken over gepersonaliseerd leren, waarbij meer rekening gehouden moet worden met het niveau en de leerbehoeftes van individuele lerenden. Volgens Jill Barshay laat een recent onderzoek naar het gebruik van een online wiskundeplatform zien dat de ‘one size fits all’-aanpak weleens beter zou kunnen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Negenentwintigste bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën)

Ik heb elf dagen geleden voor het laatst een bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën) geschreven. Wordt inmiddels dan minder over dit onderwerp geschreven? Integendeel. Deze negenentwintigste bloemlezing bevat weer tien samenvattingen -bijvoorbeeld over hulpmiddelen voor docenten of onderzoek naar het vermogen van GPT-3 om te redeneren- en 86 links,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een lastig evenwicht bij ‘digitaal leren’

De recente snelle overgang naar afstandsonderwijs tijdens de COVID-19 pandemie heeft volgens Nicky Dulfer, Catherine Smith, Matthew Harrison en Mark Selkrig zowel uitdagingen als kansen opgeleverd. Dulfer cs benadrukken in hun recente industrierapport het belang van een mensgerichte aanpak in het online onderwijs. Maar wat houdt dit precies in en

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder